Uni lifers

Hej på er! Vi har blivit riktigt dåliga på att uppdatera här men det beror på att vi praktiskt taget lever på universitetet! Igår var vi t.ex. inte hemma förrän halv nio på kvällen, tröttsamt men kul ändå :) önskar att dygnet hade lite fler timmar bara...
Imorgon åker vi till den eviga staden Rom för lite turistande med Jennie och Paula, ska bli så roligt!

Är ni intresserade av varför vi bor på labbet?
Jo, Linda umgås med sina dendritceller och kör western blot efter western blot för att ta reda på vilka komponenter som finns i NRON-komplexet (komplicerat? ja)
Jag å andra sidan studerar hemliga molekyler potentiella att inhibera eller förstärka enzymet IDO som är involverat i neoplasier och autoimmuna sjukdomar.
Syns lite dåligt men det mörka man ser är 20 st musmjältar, från dessa renades plasmacytoida dendritceller fram som sedan transfekterades med olika molekyler. Finn fem fel med den här bilden ;)




SDS-PAGE som är ett av stegen i en western blot
Malin :)
2015-04-25 @ 09:56:11

hej på er! :D
Vad roligt ni verkar ha, lärorikt vad jag förstår :D
Ta hand om er!
Kram Malin :)

Svar: Hej vännen! Vi har det så bra här och trivs som fiskar i vattnet! Hoppas allt är bra hemma :) / Linda
PERUGIA 2015

Sassa
2015-04-26 @ 22:10:19

Hej! Det är spännande att läsa eran blogg, skönt att ni trivs! Haha jag höll ju på med nåt liknande när jag var där, studerade IDO och hemofili. Fick också sitta o mosa mjältar! Vilka är era handledare på labbet? Kanske nån jag känner till! Ha det så bra!

Svar: Haha va kul! De gillar IDO här ;) Min handledare är Teresa Pallotta och Lindas är Alicia Wong. Vem hade du?Tack detsamma! :) /Angelica
PERUGIA 2015




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0